MENÜ

TARİHÇEMİZ

 

“Bir hayali mümkün kılabilmek ve vizyonunuzun gerçekleştiğini görmek için yeni fikirlere aç olmalısınız.”

- Dame Anita Roddick -

İnsan Hakları Aktivisti, The Body Shop’un kurucusu


İlk The Body Shop® mağazası, 26 Mart 1976 tarihinde İngiltere’nin güney kıyısında yer alan Brighton’da açılmıştır. İlk bayilik ise 1978 yılında, Brüksel’de açılan bir kiosktur. 1982 yılından itibaren, her iki ayda bir yeni mağazalar açılmaya başlamıştır.

1985 yılında, halka açık şirket olarak ilk yılında, The Body Shop, Greenpeace posterlerinin sponsorluğunu yapmıştır. Bir sonraki yıl, kendisine ait Çevre Projeleri Departmanı’nı yaratmıştır, buna karşın, ilk büyük çaplı vitrin kampanyası, 1986 yılında Greenpeace ortaklında başlattığı “Balinaları Kurtarın” isimli kampanyadır.  

 The Body Shop’un ilk Yerel Adil Ticaret ürünü, Footsie Roller (ayak masaj aleti), 1986 yılında güney Hindistan’daki bir tedarikçi tarafından üretilmiştir. Footsie Roller ticareti, bizim ana Yerel Adil Ticaret tedarikçilerimizden biri olan Hindistan’daki Teddy İthalat Firması ile mevcut ticari ilişkilerimizin gelişmesine vesile olmuştur.

1990 yılında, firmanın ABD pazarına girmesinden bir yıl sonra ve sadece on dört yıl içinde, 39 ülkeye yayılmış The Body Shop® mağazalarına franchise talebinde bulunan 2500 başvuru sahibi vardı.

1990 yılında, insan hakları ve çevre koruma gruplarını finanse eden bir hayır kurumu olan The Body Shop Vakfı kuruldu.

1991 yılında evsizler için çıkartılan The Big Issue gazetesi, The Body Shop Vakf’nın bir  projesi olarak duyulmuştur. 1998 yılında, The Big Issue’nun görmüş olduğu başarı ile The Body Shop dergiyi finanse ederek ABD sayısının çıkarılmasını sağlamıştır.

1995 yılında, Anita Roddick’in girişimi ile The New Academy of Business kurulmuştur. Toplumsal, çevresel ve ahlaki meseleleri ele alan bu yenilikçi yönetim lisansı, İngiltere’de, Bath Üniversitesi’nde okutulmaya başlanmıştır.

1993 yılında, The Body Shop, ülkelerini istismar eden Shell ve Nijerya diktatörlüğüne karşı çıktıkları için zulüm gören Ogoni halkına ve liderleri Ken Saro Wiwa’ya için farkındalık yaratmak amacıyla, kamu oyunda dikkat çeken uluslararası bir kampanya başlatmıştır.

Doğrudan satış kolu olan The Body Shop At Home™, 1994 yılında Birleşik Krallık’ta, 1995 yılında Kanada’da, 1997 yılında Avustralya’da ve 2001 yılında ise ABD’de faaliyete geçmiştir.

The Body Shop, toplumu ve çevreyi olumlu etkileyen faaliyetlerini sürdürmeye devam ederek, 2001 yılında, The Body Shop’un  Birleşik Krallık'ta ve Watersmead’deki genel müdürlükleri, Ecotricity şirketiyle işbirliğine girerek, yenilenebilir kaynaklardan enerji temin etmeye başlamıştır.

Kampanya başarıları, Hayvanlar Üzerinde Deneye Hayır kampanyalarını da kapsamaktadır. Bu kampanya, 1998 yılının Kasım ayında, kozmetik ürün ve maddelerinin hayvanlar üzerinde denenmesinin Birleşik Krallık çapında yasaklanmasına ve rekor sayıda imza toplanmasına (dört milyon imza) ve tüm bu imzaların dilekçe olarak 1996 yılında Avrupa Komisyonu’na bildirilmesiyle sonuçlanmıştır.

1997 yılında, The Body Shop, önde gelen uluslararası hayvanları koruma gruplarınca desteklenen İnsani Kozmetik Standartlarına üye olan ilk uluslararası kozmetik şirketi olmuştur.

1995 ile 1997 yılları arasında, The Body Shop Değerler Raporları Birleşmiş Milletler Çevre Programı ve Sürdürülebilirliği tarafınca öncü olarak kabul edilmiş ve Uluslararası Kurumsal Çevre Raporları incelemelerinde en yüksek sırada yer almıştır.

1997 yılında, The Body Shop 21. doğum gününü, saygın bir ödül olan Yılın Mağaza Tasarımı ödülünü alan yeni mağazasıyla kutlamıştır.

1998 yılında, Evrensel İnsan Hakları Beyannamesi’nin 50. yıldönümünü kutlamak amacıyla, The Body Shop, müşterilerini insan hakları için “Kendi Markanı Yarat” sloganıyla cesaretlendirerek, dünya genelinde insan hakları savunucularının durumlarına dikkat çekmek amacıyla, Uluslararası Af Örgütü ortaklığında, dünya çapında bir kampanya başlatmıştır. Bu başarılı kampanyaya üç milyon kişi katılmıştır.

1999 yılında The Body Shop, operasyonel ve yönetim yapılarını diğer bölgelere yayarak, Birleşik Krallık, Avrupa, Amerika ve Asya olmak üzere dört bölgede merkez ofislerini kurmuştur .

2001 yılında, ilk The Body Shop® müşteri ödüllendirme programı, ABD’de faaliyete geçmiştir. Üyelere özel fırsatlara ek olarak, yaptıkları alışverişlerden %10 indirim, bedava hediyeler ve doğum günü hediyesi hakkı kazanan program Love Your Body™ ismiyle  bilinmektedir, o denli popüler olmuştur ki şu anda tüm dünyada bu program kullanılmaktadır.

The Body Shop, 2001 yılının Haziran ayında New Clicks Holdingleri aracılığıyla, Güney Afrika’da şubesini açmıştır. New Clicks, sahip oldukları vakıf aracılığıyla toplumsal sorumluluğa kendini adama konusunda son derece güçlü bir özveriye sahiptir.

2002 yılında The Body Shop, Johannesburg’da düzenlenen Dünya Sürdürülebilir Kalkınma Zirvesi’nde altı milyondan fazla müşterinin imzasını toplayarak, yenilenebilir enerji tanıtımına ilişkin Greenpeace Örgütü ile küresel çapta bir kampanya yürütmeye başlamıştır. Çevresel sürdürülebilirliğe olan bağlılığımızı, yenilenebilir enerjiye yatırım yaparak, gelişmekte olan ülkelerde enerjiye sermaye sağlayarak, ve ürünlerimizde geri dönüşümlü ambalajlar kullanarak ilerletmekteyiz.

2003 boyunca,The Body Shop, aile içi şiddetten etkilenenlere yardımcı olmak amacıyla bu konuda farkındalık yaratmak için bir kampanya başlatmış ve para toplamıştır. Aile İçi Şiddete Dur De kampanyası, Kanada, ABD ve Batı Malezya dahil olmak üzere, meseleye ilişkin birçok pazarda faaliyet gösteren, neredeyse on yıldır süregelen bir kampanyaya dayanmaktadır. Kampanya, şiddet mağdurlarına yardımcı olarak, meseleye dikkat çekmeyi, grup çalışmalarını desteklemek amaçlı para toplamayı hedeflemekte ve müşteri ile çalışanlarının tavsiye ve yardım kaynaklarına ilişkin bilgi sağlamaktadır.

Anita Roddick, 14 Haziran 2003 tarihinde, Kraliçe’nin Doğum Günü şerefine, İngiltere İmparatorluğu Damı ünvanı ile onurlandırılmıştır.

2003 boyunca The Body Shop, Estonya ve Türkiye’de mağazalarını açarak bu yeni pazarlara girmiştir.

2004 yılında The Body Shop, tropikal yağmur ormanlarını korumak ve çalışanlar ile yerel halkın insan haklarını geliştirmek amacıyla, Sivil Toplum Örgütleri ve ekim alanlarıyla çalışarak Sürdürülebilir Palmiye Yağı Yuvarlak Masa Heyeti’ne katılan dünya çapında ünlü ilk perakendeci olmuştur.

2005 yılında The Body Shop, Güvenli Kozmetik Ürünleri Kampanyası’na katılmış ve sorumlu kimyasal politikamıza ilişkin Göğüs Kanseri Fonu ve Greenpeace’e tevdi edilmiştir.

2005 yılı esnasında The Body Shop, Birleşik Krallık’ta İngiliz Kraliyet Ailesi Hayvanlara Karşı Zulmü önleme Derneği’nin ilk yıllık ödüllerinde, kozmetik piyasasında eriştiği yüksek standartlardan ötürü ödüllendirilmiştir. Bağımsız yargıçlar kurulu, Hayvan Testlerine Karşı yürüttüğümüz politikamızdan dolayı bizi bu ödüle layık görmüştür.

The Body Shop’ın 2005 yılında Ürdün ve Rusya’ya açılması sonucunda, dünya genelinde mağaza sayısı 2045’e ulaşmıştır.

27 Mart 2006 tarihinde, The Body Shop 30 yaşına girmiştir.

2006 yılında, hayvan deneylerinden kaçınma sözüne  bağlılığından ötürü The Body Shop PETA’ya ait Proggy (gelişim) ödülünü kazanmıştır.

2006 yılında, süregelen Aile İçi Şiddete Dur De kampanyasının bir parçası olarak, ev içinde çocuklara yönelik şiddetin etkilerine ilişkin bir araştırma yürütmek amacıyla The Body Shop, UNICEF ve Birleşmiş Milletler Genel Sekreteri’nin Çocuklara Yönelik Şiddet Araştırması ile bir ortaklık kurmuştur.

The Body Shop 12 Temmuz 2006 tarihinde, L’Oréal Grubu’na katılmış ve Londra Menkul Kıymetler Borsası’ndan ayrılmıştır. Kendisine has kimlik ve değerlerini muhafaza etmektedir ve şirket merkezi Birleşik Krallık’ta yer almaya  devam etmektedir. L’Oréal Grup bünyesinde bağımsız olarak işlev göstermekte ve L’Oréal CEO’su Jean-Paul Agon’a doğrudan rapor veren, The Body Shop idari ekibi tarafından yönetilmektedir.

10 Eylül 2007 tarihinde kurucumuz ve ilham kaynağımız Dame Anita Roddick ne yazık ki 64 yaşında vefat etmiştir. Mirası ve aşıladığı ilham, The Body Shop aracılığıyla varlığını sürdürmektedir.

2007 yılında, The Body Shop yeni bir marka ortaklığı kapsamında, HIV ve AIDS’e ilişkin genç insanlar arasında, Spray to Change (Değişmek için Sık) kampanyası aracılığıyla para toplayıp duyarlılık yaratmak adına MTV ile yeni bir marka ortaklığına girişmiştir.

Sınırlı sayıda üretilen Rougeberry kokusunun satışları sonucunda 430.000 sterlinden fazla para toplanmıştır. Toplanan paralar, farkındalık yaratan ve HIV ve AIDS hastalıklarına yakalanma konusunda riskli gruplar arasında yer alan kimseleri eğiten bir hayır kurumu olan Staying Alive (Hayatta Kalma) Vakfı’na gönderilmiştir.

2008 yılının Ocak ayında, Sophie Gasperment, CEO görevini üstlenerek The Body Shop’a dahil olmuştur.

2008 yılının Ağustos ayında, The Body Shop’un heyecan uyandıran yeni marka görüntüsü ortaya çıkmıştır.

 
GÜVENLİ ALIŞVERİŞKREDİ KARTI VEYA BANKA KARTI İLE