ÖZ SEVGİ İNDEKSİ

2020 yılının Kasım ve Aralık ayları boyunca 21 ülkede 22,000 kişiden öz değerlerini ve mutluluklarını puanlamalarını istedik.

KENDİNİ SEVME "KRİZİ"

Öz Sevgi Endeksinde 100 üzerinden gerçekleşen ortalama puan 53 oldu. Bu da neredeyse her iki kişiden birinin kendini sevme konusunda şüphede olduğunu gösteriyor.

Ancak bu konuda iyimser düşünüyoruz. Bu çalışma aynı zamanda öz sevginin gücünü de ortaya koymuş oldu: öz sevgisi yüksek bireyler zor zamanlar sonrasında daha çabuk iyileşiyorlar. Ve Covid-19 pandemisinde duygusal olarak daha az etkilendikleri de araştırma sonucunda oraya çıkmış oldu. Hatta bu kişilerden birkaçı bu dönemde kendilerine olan sevgilerinin arttığını da söylüyor.

İSTATİSTİKLER

ÖZ SAYGI

10 kişiden 6'sı kendisine daha çok saygı duyabilmeyi isterdi.

Z KUŞAĞI

Z kuşağında 10 kişiden 4'ü kendini en az seven grupta yer alıyor.

SOSYAL MEDYA

Günde 2 saatten fazla sosyal medya kullanan yaklaşık 3 kişiden 1'i en düşük öz sevgi seviyesine sahip.

ÖZ SEVGİYİ HANGİ FAKTÖRLER ETKİLİYOR ?

ÜLKE
Danimarka ve Avustralya Öz Sevgi Endeksi'nde en yüksek sırada yer alırken, Güney Kore, Fransa ve Suudi Arabisten en düşük puanları aldı.

CİNSİYET
Kadınlar, erkeklere kıyasla daha endişeli ve depresif hissetmekte.

YAŞ
25 yaş üzeri kadınların Z kuşağına göre öz sevgileri daha yüksek.

İYİLEŞME
10 kişiden 7'si zor zamanlar sonrası çabuk iyileştiklerini söylüyor. Öz sevgi iyileşme sürecini hızlandırıyor.

ÖZ SEVGİYİ HANGİ FAKTÖRLER ETKİLİYOR ?

SOSYAL MEDYA

Sosyal medyada daha fazla vakit geçirenlerin öz sevgisi daha düşük olma eğiliminde. Günde 2 saatten fazla sosyal medya kullanan yaklaşık 3 kişiden 1'i en düşük öz sevgi seviyesine sahip. Sosyal medyada daha az vakit geçiren bireyler için ise bu oran 5 kişiden 1'ine düşüyor.

GÜZELLİK SEKTÖRÜ

Birçok kişi güzellik sektörünün, photoshop'lu fotoğrafların ve gerçek dışı vaadlerin özgüven üzerinde olumsuz etkisi olduğunu düşünüyor.

BİZ NELER YAPIYORUZ ?

Beden olumlamaya önem veriyor, fotoğraflarımızda photoshop kullanmıyor ve posterlerimizde cinsiyet, yaş, ırk ve ölçü ayrım göz etmeyen model seçimleri gerçekleştiriyoruz. Ancak zor kısım şimdi başlıyor. Çünkü güzellik hala bir norm.

Araştırma sonucundaki bulgularımız bundan sonraki pazarlama ve ürün süreçlerimize ışık tutacak. Öğrenmeye devam ettiklerimizi ve gelişmeleri sizlerle paylaşmaya devam edeceğiz.

Hedefimiz 1 yılda 1 milyon öz sevgi hareketini yaymak ve değişime birlikte katkıda bulunmak. Zaman içerisinde, kendimizi sevmek için kendimizdeki, markamızdaki, güzellik sektöründeki ve dünyadaki bariyerleri yıkmaya devam edeceğiz.

HİKAYENİ PAYLAŞ

Sen kendini sevmeye nasıl başladın? @thebodyshoptr ve #CanımKendim etiketleri ile hikayeni paylaş, çevrene ilham ver!